Kurier Szczeciński (19.08.2014r.) PDF Print E-mail
Written by Leszek Bończuk   

"...Trafionym pomysłem dyrektora festiwalu, prof. Bohdana Boguszewskiego, było zaproszenie Krakowskiego Kwintetu Dętego, który z finezją i muzycznym żarem zaprezentował się w Divertimencie B-dur Josepha Haydna, w rozkołysanej, hiszpańskiej „Pavanie” Gabriela Faure i w młodzieńczych kompozycjach Wojciecha Kilara. Do tej muzycznej uczty dostroili się waltornista zespołu Tadeusz Tomaszewski i Joanna Domańska (fortepian), którzy ze smakiem i wirtuozerią zaprezentowali „Sonatę na róg i fortepian” Wojciecha Kilara..."
 
Jesienny koncert w Hołdunowie (16.10.2011r.) PDF Print E-mail
Written by www.powiatbl.pl   

„…Krakowskie Trio Stroikowe zagrało 3 spośród dwunastu dedykowanych mu tzw. Sinfonii 3-głosowych, dzisiaj nazywanych po prostu Inwencjami. Te kontrapunktyczne mini arcydzieła należą dzisiaj (obok Inwencji 2-głosowych) do kanonu muzycznej dydaktyki i styka się z nimi każdy młodu adept gry na instrumentach klawiszowych. W transkrypcji na instrumenty dęte utwory zabrzmiały szczególnie interesująco. Nie mniej ciekawe były utwory francuskich twórców J. Iberta i H. Tomasi na trio stroikowe. W XX-wiecznej muzyce tego kraju znajdujemy szczególnie dużo różnego rodzaju kompozycji na zespoły kameralne z udziałem instrumentów dętych. Są to z reguły dzieła utrzymane w stylistyce neoklasycznej, o wyrazistej formie, zwarte, sugestywne, czasem wręcz błyskotliwe, oczywiście napisane modernistycznym językiem muzycznym, jednak dalekim od skrajnej awangardy. To właśnie sprawia, że chętnie grywane i słuchane. Doskonałym przykładem tego rodzaju muzyki było Pięć utworów na obój, klarnet i fagot J. Iberta oraz Concert champetre H. Tomasi. Krakowskie Trio Stroikowe to zespół najwyższej klasy solistów, toteż wykonanie było właściwie wzorcowe, nienaganne pod względem technicznym, intonacyjnym i brzmieniowym. Muzycy zaprezentowali też doskonałe zgranie i muzykalność..."
 
Ruch Muzyczny Nr 20 (2.10.2011r.) PDF Print E-mail
Written by Anna Woźniakowska   

„…The concert on 28th of August in the courtyard of Collegium Maius was the promotion of Polish performance. Katarzyna Kurowska - Mleczko (flute), Marek Mleczko (oboe), Roman Widaszek (clarinet), Tadeusz Tomaszewski (French horn) and Pawel Solecki (bassoon), appearing this time as a Quintet of Capella Cracoviensis Foundation, played pieces by Danzi, Kilar, Rossini, Ravel and Farkas, so repertoire from the eighteenth century to the second half of the last century.
The audience could recognize the versatility and musical culture of the Quintet members, their sensitivity and musicality fruiting richness of colors and moods. Such dynamic nuances and colors that the artists presented in the Prelude from La Tombeau de Couperin by Ravel, I’ve never heard in a live performance of any wind quintet…"
 
Dziennik Polski (24.08.1999) PDF Print E-mail
Written by Anna Woźniakowska   

„…Perfection and musicality were characterized of Sunday concert in the Chełmoński Hall. Wind Quintet of Capellae Cracoviensis and pianist Waldemar Malicki performed Quintet in E-flat major, K. 452 by Mozart, sextets by Ludwig Thuille and Francis Poulenc and "Dance de la Sorciere" by Alexander Tansman.
I’ve heard many times the opinion that Capella Cracoviensis has an excellent wind players. After Sunday's concert, I can say that the flutist Katarzyna Kurowska-Mleczko, oboist Marek Mleczko, Roman Widaszek playing the clarinet, bassoonist Pawel Solecki and French-horn player Tadeusz Tomaszewski form an ensemble at the European level. We did not have in Cracow the artists with such an understanding, musical sensitivity, finesse and technical perfection representing repertoire, which has not the best performance traditions in Poland.
Comrade of a Sunday success was Waldemar Malicki, wonderful chamber player!"