maj 2017
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Polecamy naszą płytę:
„SZAŁOWSKI, SPISAK, PALESTER, LUTOSŁAWSKI, TANSMAN, KRAUZE - Krakowskie Trio Stroikowe”;
wyd. DUX, 2005
silesia.art.pl (Gazeta 1014) PDF Drukuj Email
Anna Woźniakowska   

"...W Chrzanowie-Kościelcu Krakowskie Trio Stroikowe, czyli Marek Mleczko - obój, Roman Widaszek - klarnet i Paweł Solecki - fagot, dało koncert mistrzowski. Od dawna głoszę, że to zespół najwyższej klasy. Tyle piękna, tyle niuansów dynamicznych, barwowych, artykulacyjnych, rzadko się spotyka. Publiczność słuchała więc z uwagą utworów Mozarta, Beethovena, Marosa, Dębskiego i Iberta, oklaskiwała z zapałem i domagała się bisów. A na bis usłyszeli dowcipny choć wcale brzmieniowo niełatwy utwór Erwina Schulhoffa..."
 
Tygodnik Podhalański (28.11.2013r.) PDF Drukuj Email
Maciej Pinkwart   

O względności pojęcia czasu mogliśmy się przekonać podczas kolejnego nowotarskiego koncertu z cyklu „Wieczory czwartkowe”, na który Krzysztof Leksycki zaprosił na 21 listopada 2013 na 18-tą. O 18.10 na sali było 7 osób… Czekaliśmy. Czas mijał, muzycy rozgrzewali instrumenty za kulisami, a sala powoli się zapełniała. Dopiero o 18.36 zabrzmiało Dobry wieczór Państwu – a ludzie jeszcze wchodzili. To w zasadzie sukces, że ktoś przychodzi na koncert, który teoretycznie powinien się za kilkanaście minut skończyć…

Więcej…
 
Ruch Muzyczny (03.10.2010r. ) PDF Drukuj Email
Anna Woźniakowska   

„…Jak się okazało w trakcie imprezy, ozdobą nawet najpoważniejszego europejskiego festiwalu mogłoby być Krakowskie Trio Stroikowe lub Mozartowski Zespół Basethornowy. Ci pierwsi w kościele ss. Klarysek(Marek Mleczko-obój, Roman Widaszek-klarnet, Paweł Solecki-fagot) z wdziękiem i dużą wrażliwością grali mało znane utwory Veressa, Tomasiego i Marosa”.

 
Ruch Muzyczny (19.03.2006r.) PDF Drukuj Email
Ludwik Erhardt   

„…Krakowskie Trio Stroikowe, złożone z czołowych instrumentalistów Capelli Cracoviensis, gra bardzo sprawnie i elegancko, doskonale przekazując nie tylko literę, lecz i ducha poszczególnych kompozycji, dzięki czemu płyta jest cennym dokumentem, ale może też przynieść sporo radości amatorom tego rodzaju repertuaru”.

 
Dziennik Polski (03.09.2005r.) PDF Drukuj Email
Anna Woźniakowska   

„…Krakowskie Trio Stroikowe w czwartek udowodniło swe mistrzostwo. Lekkość, precyzja, wdzięk, głęboka muzykalność, kreatywność artystyczna trójki instrumentalistów - wszystko to sprawiało, że słuchaliśmy muzyki z prawdziwą radością. Artyści, zestawiając na koncercie polską muzykę z powstałymi w tym samym czasie utworami Dariusa Milhauda i Jacquesa Iberta, udowodnili też bogactwo warsztatu kompozytorskiego rodzimych twórców...”                  

 
Gazeta Wyborcza (25.08.2003r.) PDF Drukuj Email
Tomasz Jakub Handzlik   

„ …Współczesny, atonalny utwór (Trio Lutosławskiego) to rzecz niezwykle trudna, zarówno w wykonaniu, jak i odbiorze. Szalone tempo, karkołomne pasaże, i zwroty muzyczne stawiają przed muzykami bardzo wysokie wymagania. Jednak Marek Mleczko, Roman Widaszek i Paweł Solecki poradzili sobie precyzyjnie i bezbłędnie…”